onsdag 14 oktober 2009

Ljus i mitt hus


Märkte igår hur fort det blir mörkt ute nu på kvällarna! Redan vid 19. Och i flytten i våras följde inga ljus med, och det är ju ett måste nu i höst och till vintern. Så jag mer eller mindre tvingade med mig bror + medföljande kompis till Select.

Åkte till fynda ( hade jag sagt att vi skulle dit med, så hade det blitit svårare att få med dom, enklare att berätta när dom redan sitter i bilen, haha). Men där fanns inget som passade så vi körde till select. Skulle kunna köpa hela butiken! Det blev lite av varje. Dock bara ett ljus...

Slashasarna hade en tid att passa, de skulle till ishallen. Borde nog köpa mig ett par skridskor, nu när vi faktiskt har en ishall...

Tog en kruka som stod tom pga ogröna fingrar. Letade upp gammal blomjord som jag tagit med hem från jobbet (syngénta) och fyllde upp. Lite spill blev det, men va tusan!

Hade visst köpt ett för brett ljus så det där silvriga som ska vara runt var för trångt. Jahopp. Fram med kniven och skalade av lite och voilà!

Täckte jorden med svarta småstenar, stack i växten och givetvis på med hjärtan. Det sista fick bli lite små silverstenar. Klart. Resultatet blev helt okej, men ljuset måste brinna ner en bit.

Satte mig och spelade Donkey Kong på supernintendot och väntade på att uret skulle bli 17.40 då Pump stod på schemat.
Men jag var så inne i spelet (?!) att jag glömde bort tiden.
Istället tog jag mig ut på en joggingtur på slingan.

Kanske inte det bästa jag gjort, med tanke på hur barnsligt lättskrämd och löjligt mörkrädd jag är. Visserligen är slingan upplyst, men skogen är fortfarande mörk...
3 ggr höll hjärtat på att stanna. Första gången var under Michael Jacksons låt " Beat it", där det någon gång under låten låter som om någon knackar på ett fönster eller liknande. Trodde det var något i skogen i närheten.
Andra gången var det en skugga jag tyckte jag såg, men det var inget.
Tredje gången var när jag var inne på andra varvet vid stora vägen och det är rätt bra upplyst, dels från slingan och dels från vägen. Så jag slappnade av och var helt inne i mina egna tankar, när en man i blå overall springen förbi mig. Helt oskyldigt. Jag tar ett SKUTT en halv meter upp i luften och landar utanför spåret samtidigt som jag får ur mig ett så fånigt ljud som man bara kan få ur sig när man blir så där rädd att man inte kan kontrollera vad man gör trots allt känns som slowmotion. Mannen skrattar till och flåsar förlåt och springer vidare.
Resten av turen springer jag med ett öga i nacken...

Hem. Dusch. Mat - Curry och ingefärskryddad kyckling med solrossallad. Lite sent att äta vid tjugo i nio, men men.

Fotboll på TV. Booooring!

Imorgon: Mat hos mamma. JobbJobbJobb.




// k.










1 kommentar:

  1. Underbart kajsa! lite betkänsla med syngentajord.. vill oxå åka skridskor =) kramar ellen

    SvaraRadera