onsdag 30 september 2009

Sjuk vecka...!

Ja, bokstavligen!
Tar det från början...
Allt började förra tisdagen...

Rosita kom och hämtade mig kl 8.00. Det var dags för personalkonvent på High Chaparral =) Synd bara att inte hela gänget kunde åka samtidigt.

Rosita var modig nog att utse mig till kartläsare.... Gick hyfsat ändå. Tappade bara bort oss en, max två gånger. Och då på en raksträcka så det räknas knappt.


Kom fram i tid och checkade in på "hotellet" som bestod av två sängar och ett handfat. Lyxigt värre!

Efter den mycket goda lunchen blev vi indelade i grupper. Grupp 1 och grupp 2. Vi kom i grupp 1, alltså fick vi börja med föreläsningen. Helt ok faktiskt.

Kl 15.00 var det vår tur att kämpa i 10-kamp! Vi blev indelade i olika lag och tilldelades mycket fina cowboysar-hattar!

10 - kampen bestod bl.a av att göra upp eld och steka ägg, leta bokstäver och bilda ord, skytte och andra klurigheter. Mycket skoj iaf =)

Mitt lag var grymma, såklart!

På kvällen var det dags för lite partaj, och jag riktigt kände hur febern kom smygandes. Ont i halsen hade jag redan. Typiskt.
Fick se en helt annan sida av de högre cheferna.... Sliskigt är ett milt ord.
Det blev en hyfsat tidig kväll. Inga snyggingar fanns där heller.

Onsdagen vaknade jag kl 8.00. Kände mig ruskigt dålig!
Vi packar ihop, äter frukost, eller ja iallafall en kopp te. Och åker hem.
Bad till gud att Robban skulle ringa och säga att jag inte behövde jobba. Och gissa vad??!!!
Robban ringde!... och bad mig komma kl 13, istället för 14.... suck.
Snäll som man är säger man självklart! =) ohh. Biter ihop.
Som tur var kom Lina kl 18 för att lära sig stängningen. Skönt det iaf =) Klarade mig igenom hyfsat bra.

Torsdagen sämre än sämst! Fyyyyyyy. Även den sämsta dagen att vara sjuk på då Rosita hade morgonpasset, Viktor var i Gbg och Robban & Niklaz var på high chaparral. Inte kul någonstans.

Pinar mig dit. sms:ar Robban för att kolla om det är ok att ta in Lina. Helt ok, men jag måste vara kvar. Men det visste jag. Gött!

Fredagen fortsätter jag vara sjuk, mest ont i halsen då. Lördag känner jag mig bättre, likaså söndag....fram till kvällen. Då kommer sjukan tillbaka! Ap ont i hals, huvud, kropp och ögon.

Måndag även lite feber. Sjukan sätter sig på minnet och jag glömmer de mesta små saker. Hostar nästan ihjäl mig emellanåt, samtidigt som jag funderar på om Nilen tagit en svängom mina ögon...? Ni kan ju tänka er hur jag såg ut... röd näsa, blek hy och svullna rödspruckna ögon. Vackert! Dejt, någon??

Tisdag fortfarande sjuk men inte så dålig. Känns bra! Åker en sväng till Skrea Bilverkstad, min mongo-bil cp:ar sig då och då. Sjukt (haha) störande. De plockade bort larmet, så hm, vi får la se! Åker hem och städar och diskar och lagar tjockpannkaka.


Idag blev det inte många barn gjorda, stack en sväng till gödastorp grönt, men hittade inget jag ville ha (!). Inte heller något på blomsterbörsen. Men som tur var på blomsterlandet =) Om någon undrar så var jag på jakt efter en blomma. Till mig. Blev faktiskt fyra. Och fyra krukor. Spännande att se hur länge de överlever!!! =)


Hade hoppats på att få tag på Evelyn så hon kunde fixa till mitt hår, men får inte tag på henne...

Funderar på att i stället åka till halmstad imorgon eller fredag. Mest för att jag känner ett starkt behov att slösa pengar.

På lördag blir det partaj hos Daniel. Kan bli kul =)
Och då är jag heeeelt frisk!

Idag är jag egentligen varken sjuk eller dålig. Bara onödigt förskyld!



// k.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar