lördag 19 september 2009

Full rulle hela dagen

Dagen började kl 08.05 med att alarmet på mobilen började tjuta. Kvart över masade jag mig upp. Hade inte haft den bästa somnen direkt då jag vaknade 04.15 av att jag drömt något hemskt, Just nu kommer jag inte ihåg vad det var, men det var så att jag knappt vågade andas, och än mindre vända mig om.... Huh, det är vid sådana tillfällen man kan sakna att ha någon bredvid sig.
Iaf, åt en macka och sedan iväg till easyline som började kl 09.00 med Pernilla. Tog i för Kung och fosterland!!
Hem. Dusch och en redig frukost =)
Svirade om till ridpaltorna och brummade iväg till sköna Åkulla. Det är en bit att ta sig varje gång man ska rida, men det är det absolut värt. Tror inte man kan hitta ett bättre ställe för "natursköna ritter" =)
Självklart stod han (Tequero, hästen) i hagen längst bort.... bara att börja knata. Och väl framme i hagen, står han självklart även där lääängst bort. Men duktig som han är så kommer han och möter mig =)
Det blir bara 40 minuter i paddocken , sen är vi båda genomsvettiga och helt slut!
Fixa o trixa i ordning och kör hem.
Kommer hem lagon till nästa easyline - pass, så snabbt in i dusch och svira om till träningskläder.
Det gick lättare än morgonpasset, men nu var jag totalt slut!!!
Hem, dusch och käk.
Kom på att jag skulle hinna med systemet ochså, så det vara bara att bege sig. Snabbt och lätt, visste ju vad jag ville ha =)
Hemma var det bara att vänta på att vännerna och jag skulle iväg o se "Flickan som lekte med elden". Men tröttsamt o vänta så jag passade på att städe en smula. Dock fanns ingen tvättid just då =(
Uret blev time, och vi var i varberg i god tid. Filmen var sådär. Mycket slag och blod som jag INTE tycker om, så under de delarna satt jag med händerna framför ansiktek. Ibland ville jag hålla för öronen med...!
Sen blev det inte många barn gjorda så vi åkte hem. Strax är det dags för sängen, Core och pump väntar imorgon kl 10.10....

Dagen har varit bra, med få tillfällen av rastlöshet. Kan undra vad morgondagen har att erbjuda???

God natt från en mycket trött Kajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar