tisdag 15 september 2009

Trista Tisdag = Tabbe Tisdag

Trodde att duschdraperi-stänger brukade sitta fast i väggen... Men inte mitt!!
Hade det hänt EFTER frukost hade jag nog inte brytt mig, men detta hände klockan 08.30 INNAN frukost. Att få stången i huvudet gjorde mig grinig och på dåligt humör... Duschade. Åt frukost och satte mig och tjurade lite framför nyhetsmorgon. Grinigheten försvann dock snabbt =)

Mamma ringde och bad mig köra henne till Ad bilcenter, hon skulle köpa ett nytt bilbatteri. Visst kunde jag det, hade ju ändå inget planerat. Hämtade upp henne. Inne på ad gick det snabbt. Hem till mamma. Hon skulle prova att byta det själv...hm. Det fattades en såndär speciell skiftnyckel, typ. En sån som man skruvar med uppifrån... Jag åkte hem till pappa, snickare som han är borde han ju ha det. Var tillbaka efter 10 minuter. Och då var hon klar!! Jisses. Hon behövde ingen special-skiftnyckel. Hon är så duktig min mamma!

Jag drog min hemåt Handlade. Klockan blev fyra och jag brummade iväg till Statoil för att städa och tvätta bilen.

Glömde av att jag hade min lägenhetsnyckel löst i passagerarsätet... Sluuurp - rissel - rassel. Borta! Hoppades innerligt att den skulle ha fastnat i dammsugarslangen... men nej. Det var bara att sprätta upp påsen och...fyyyy!

Med skit! Och inte blir det bättre av att Niklaz på jobbet säger att smuts och damm mest består av döda hudceller....Urrghh!
Efter lite rotande hittade jag den!
Bilen blev iaf ren och fin både utanpå och inuti =)

Hem. Bytte om till träningskläder. Dags för easyline med Linda C. Svettigt!
Hem. Duschar - denna gång utan att få något i huvudet. Äter min goda hemmagjorde musli och kollar på Idol.

Imorgon blir det kanske Ikea om bara CE-lampan på bilen vill slockna nångång! Den har lyst i 2 veckor nu! Börjar bli lite smått störd på den. Annars blir det lunch med Anki på stålboms. Mumma!


Keep Smiling // kajsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar