fredag 11 september 2009

Första gången....

Äntligen!
Nu har jag äntligen skaffat mig en egen blogg. Har bara tagit mig en sisådär 6 månader.... Bättre sent än aldrig!

Jag måste också säga att det var, hör & häpna, rätt så smidigt trots allt =)
Jag menar, jag är väl inte riktigt känd för att vara tjejen med tålamod...=/
Jag är också rätt STOLT att jag fixade det alldeles alena, då jag oftast ger upp efter 5 minuter när det har med teknik att göra.Och internet har väl med teknik att göra...eller?? Strunt samma.

Är det nu jag ska börja skriva om Mitt liv och Mina dagar???
Då kan jag ju börja med att tala om att jag kan vara rätt så förvirrad, vimsig, glömsk, rolig, lat, smart, frisk, klantig, irriterande, underbar, smart, social, osocial med en gnutta oemotståndlig Bra (alla håller inte med, men det är ok) humor!!
Och kanske det som roar mina vänner allra mest är väl alla de underbart sköna grodor och klantiga komentarer som har en tendens att hoppa ur min mun med jämna mellanrum! Men men, whatever. Jag bjussar på det =) That´s ME!

Iallafall. Till dagen.
Vaknade i tid - 08.20. Vrålhungrig! Ingen frukost hemma. Typiskt.
Tog bilen(?!) till Ica. Kom på att jag glömt pengarna hemma, tur att jag bara precis hann parkera. Hem och iväg igen. Hade bestämt med brollan Rickard att vi skulle käka tacos ikväll. Plockade ihop allt vad man kunde behöva till en god tacoskväll. Hem hungrig. Det var då det slog mig. Fukosten. Jag hade glömt köpa hem frukost! Iväg. IGEN! Solrosfrön, torkad frukt, naturell yoghurt och kycklingpålägg. Hem. Gjorde min egna musli. Mums!
14.30 stod Easyline på schemat så trampade bort på min otroligt braiga cykel, som för övrigt tog mig till Onsala förra fredagen.
Jesper höll i passet. Helt okej. Svettigt!
Trampade hem igen, och som vanligt så kände jag mig inte riktigt nöjd.... Kunde väl tagit i lite till?! Trots att det kändes som om jag skulle stupa på sista maskinen och jag ville inget hellre än att klösa ut ögonen på stackars Jesper som glatt hejjade på en med att säga "Kom igen Kajsa! Lite fortare orkar du!" Gaaahhhhhhh!!!

Dusch och lite mat. Sen låååång väntan på att klockan skulle bli sju.
Fick visserligen gjort en del saker som te.x ringa pappa, kolla IKEA, träna balans(sjukt tråkigt) och komma på att jag glömt lite tvätt i torkrummet.Sorry Robin att du fick knö dina kläder med mina på din tvätt tid. Du överlever nog =)

Sen var det äntligen dags för KÄK! Nu var det nära bristningsgränsen. Jag måste ha ätit för lite efter träningen eller nåt, för jag var sådär ni vet, som man blir när man är hungrig och dessutom har en bror som ja, ni vet. Jag bet ihop. Hårt.
Och eftersom jag hade handlat tyckte jag att Rickard kunde stå för tillagningen =) Fast det var jag som hackade sallad, gurka, ananas, avokado, gjorde tacodippen samt värmde bröden... Som alltid med tacos blev det jättegott. Och jag blev jättemätt.

Nu blir det slöa i soffan och kanske att jag sätter på Mamma Mia. Den är underbar!

Over and Out!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar